Продуктов номер
Каталог по марки
Защо акумулаторът отказва през лятото?
Какво не трябва да правим, за да не убием акумулаторната батерия?
Какви са причините за паднал акумулатор?
В основата на всички проблеми е погрешното схващане, че през лятото нищо не застрашава автомобилния акумулатор. Затова и вниманието ни към него е занижено. Като част от автомобила, батерията е зависима от правилната работа на другите системи и части в автомобила и в действителност е напълно възможно тя да откаже поради някоя от следните причини:
При паркиране на автомобила, не всички консуматори на ток са изключени
Най-често автомобилът се паркира, а фаровете остават включени. В слънчев ден това трудно се забелязва. Резултатът е дълбок разряд на акумулатора.
Когато това е еднократно - не е особен проблем, но ако се случва често, то батерията в един момент ще се повреди.В разреден акумулатор процесът на сулфатизация на плочите се развива бързо и това я прави негодна.
Изключение правят единствено акумулатори AGM, които не се влияят от дълбоко разреждане.
Наличието на постоянен консуматор на ток - понякога всички консуматори в автомобила са изключени, а акумулаторът е паднал. Това говори за неизправен консуматор и утечка на ток.
В този случай трябва незабавно да се открие причината като се замерва потреблението при неработещ автомобил. Когато то е в порядъка на десетици мили Ампера, то това е в норма. При замерване на потребление от сто и повече мили Ампера, то съществува неизправен консуматор.
Възможно е също причината да е в неправилно инсталирано радио или допълнителни фарове например.
Понижено напрежение при зареждане на батерията
Ако една акумулаторна батерия остава постоянно недозаредена, то в него се ускорява процесът на сулфатизация. Това означава, че на електродите се натрупват кристали оловен сулфат. Такъв процес съкращава живота на батерията и тя бързо излиза от строя.
Причината може да е в неизправен алтернатор, приплъзващ ремък или замърсени контакти. Признаците се проявяват в затруднения пуск на двигателя, приглушените светлини на фаровете и други.
Презареждане на акумулатора
От съществено значение за дългия живот на всички акумулатори е правилното им зареждане. Затова е много важно да използвате правилно подбрано зарядно за акумулатор, с необходимите защити от прегряване, неправилно подвързване и други.
Кипящият електролит постепенно ще се изпари от батерията и електродите ще се оголят, а капацитетът ще падне.
Ако не проверявате акумулатора периодично, то може да се ориентирате по честото изгаряне на крушките и характерния неприятен мирис.
Пренатоварване на мрежата
Това се случва, когато към електрическата мрежа се добавя допълнително оборудване и се включват няколко консуматора едновременно. Затова е добре автомобилът да работи, когато включвате мощни допълнителни консуматори.
Зареждане или покупка на нов акумулатор?
Напрежението на клемите на акумулатора при изгасен двигател и престой не по-малко от 3 часа и напълно заредена батерия е от 12,6 до 12,7 V.
Ако то е под 12,3 V, то акумулаторът е недозареден. Добре е да се дозареди и да се следи. Ако не се възстанови, то трябва да се подмени с нов.
При напрежение под 10,5 V говорим за дълбок разряд, който е пагубен за някои батерии.
Какъв е животът на една акумулаторна батерия?
Това зависи от режима на работа, вида и експлоатационните условия. Оловно-киселинните батерии работят средно 4-5 години, но е възможно и до 10 години.
Най-често акумулаторът отказва през зимата, когато условията на работа са по-трудни и натоварването е по-голямо. През лятото обикновено виновник за повредата на акумулатора е собственика, който е неглижирал признаците за неизправност.
Но независимо от сезона е добре винаги в автомобила да имате кабели за запалване, с които да ви помогнат при необходимост.
Какво да изберем обикновен акумулатор или AGM?
Много съвременни автомибили са снабдени с функция старт-стоп. Принципно тя е безвредна, но изисква акумулатор с технология AGM. Обикновенна батерия в такъв режим дълго няма да издържи. Постоянното дълбоко разреждане ще я повреди бързо.
Кога причината не е в акумулатора?
Измереното напрежение на клемите на батерията при работещ двигател трябва да е 14 до 14,4 V. При по-малки стойности неизправността не е в акумулаторната батерия, а в генератора и неговата електрическа мрежа.
Къде да закупим качествени акумулатори и други авточасти?
В Авто Бим БГ можете да закупите необходимите качествени авточасти. Ние предлагаме голям асортимент от авточасти на доказали се производители, добри консултанти и разумни цени.
Публикувано на: г.
Статии
- » Какви видове електрически автомобили има?
- » Какво представляват лазерните светлини?
- » Как да запазим гумите на колата за по-дълго?
- » Какво е течност за сервоуправление?
- » Какво е сервоуправление в автомобила и как трябва да се поддържа?
- » Как да подготвим спирачките за зимата?
- » Какво може да направим за автомобила си през есента?
- » Как се почистват автоклиматици?
- » Какво е интериор на автомобила и какво може да се смени в него?
- » Какво да направите когато колата прегрее?
Вашите коментари
Няма въведени коментари коментари.